~Ummi..rindu...~

Bismillahirrahmaanirrahiim..
Assalamu'alaikum wbt!

Mood : Ana rindu ummi sangat-sangat.. Nak cepat-cepat habis semester ni.. Nak balik.. Nak balik.. Allah..rindunya kat ummi, rindunya kat adik-adik..isk..isk.. Puisi ni, dicipta khas untuk ummi ana yang tercinta! Moga dia sentiasa berada dalam lindungan Allah selamanya..ameen.



Setulus Doamu, umi..

Doamu, umi..
Penguat semangatku..
Menyalakan obor kegigihan,
Dalam meneguk ilmu di rantauan..

Doamu, umi..
Bukti kasihmu padaku..
Qudus sayangmu menggamit hatiku,
Untuk selalu merinduimu umiku..

Doamu, umi..
Setulus cintamu..
Kubutuhkan ia untuk mengiringiku,
Kuperlukan ia untuk mencapai redamu,
Yang juga reda Maha Pencipta..

Umi..
Sungguh aku rindu menatap wajahmu,
Sungguh aku sayu mengenangkan dirimu,
Sungguh aku pilu membayangkan pengorbananmu,
Yang sabar melayan aku,
Tidak jemu menasihatiku,
Dan sentiasa ada untukku..

Umi..
Ku akan berdoa, setulus doamu,
Ku akan berjuang, seiring tulusnya doamu,
Doakanlah anakmu ini wahai umiku..
Agar sentiasa cekal dan berlapang dada atas apa yang menimpaku..

*Aku sayang ummi..ummi ku sayang ummi..
Sayang-sayang ummi.. Ummiku sayang..*

Ummi..rindu.. ;'((


Comments

Popular Posts