~Sebarkan! Penting Untuk Keselamatan Sejagat~

Assalamu'alaikum wbt!

Alhamdulillah ana diberi kesempatan lagi nak update entry.. Dah lama betul rasanya ana ta update entry..huff..

http://matcuoi.com
Oke berita tergempar bulan 5 nih adalah..ini dia! Jom sama-sama kita sebarkan ya! InsyaAllah! Berita ni ana dapat kat status facebook salah seorang sahabat ana di sana..Yuk baca yuk!
http://matcuoi.com
Perhatian! Baca betui-betui ya!
Pesanan PDRM - Jika anda sedang memandu di waktu malam & cermin kereta anda dilempar telur ayam. Jangan on wiper@pancut air.Terus memandu dengan apa yang mampu dilihat,hingga tiba di tempat selamat.Ini kerana jika telur ayam bercampur dengan air ia akan jadi susu & akan kaburkn 92.5% tahap penglihatan mata kita,yang akan memaksa kita berhenti tepi jalan & di situlah kita akan menjadi mangsa perompak. Inilah teknik baru digunakan perompak...berhati2!http://matcuoi.com

*erkk..ada jugak yang cenggini.. huhuh!

Haa..macam-macam cara sekarang ni perompak cuba nak merompak.. Kreatif jugak! Tapi alangkah baiknya jika kekreatifan mereka tu digunakan pada tempat yang selayaknya.. Kepada perampuk-perampuk di luar sana, bertaubatlah ya! Mati, kita tak tahu bila.. Jika mati dalam keadaan su'ul khatimah, macam mana? Boleh ke kita tanggung azab dari-Nya?

Hayatilah erti kematian agar kita tak terus leka dengan harta dunia. Fikirkan apa yang kita beli guna duit rompakan tu? Makanan? Pakaian? Sesungguhnya jika tubuh yakni darah daging yang terdiri dari yang haram itu, nerakalah yang layak baginya.. Jadi fikir-fikirkan & selamat beramal! Kita sebarkan pesanan ni ya! Ana pun baru je buat announcement dalam rumah tadi.. Nauzubillah min zalik! Minta jauh dari semua tu, kan?
http://matcuoi.com
Oke, sampai sini dulu ya! InsyaAllah kalau ada masa ana conteng-conteng lagi..erm!


Membangun bersama Islam,salam ukhuwwah fillah dari ana.. Wallahu'alam..Wassalam..



Comments

Popular Posts