Allah. Mu tunggu aku datang!

Assalamu'alaikum wbt.
Bismillah.

Sekali lagi, hak ke atas blog ini ana abaikan.Maafkan ana.


Terasa mahu menulis.
Tetapi tidak tahu mahu menulis apa.
Luahan hati? Keluhan jiwa?

Ah..manusia. Sering berbicara mengenai hati dan jiwa.

Iya. Ana manusia. Dan sekarang ana mahu berbicara mengenai hati dan jiwa.

Apa yang ana rasa sekarang?

Buntu. Tidak tahu harus dimulakan di mana.

I feel like I'm CHANGING.

Kenapa berubah?

Ana tidak tahu ke mana perginya semangat yang dulunya menjadi pembakar untuk ana terus kuat.

'Engkau semakin jauh dari Allah.'

Astaghfirullah. Allah. Allah. Allah.

Bisikan tersebut cukup membuat gegaran tsunami di jiwa ini!

Ya Allah. 

Mungkinkah?

Allah. Jika benar, betapa aku telah jauh tersasar dari kehidupan yang dulunya tenang aku rasakan.

Ada masalah, itu biasa.
Ada masalah, aku malu bercerita kepada manusia.
Ada masalah, aku tidak menyalahkan Allah yang Esa.
Ada masalah, aku akan bertenang menghadapinya.
Ada masalah, aku terasa nikmat diuji-Nya.

Namun, perasaan itu semakin kabur.

Aku ingin menggapainya sekali lagi.
Aku cuba untuk bangun, berlari.
Dan aku sangkakan aku sudah berlari.
Sedangkan diriku hanya mampu merangkak.
Perlahan.
Jauh. 
Ditinggalkan kedamaian.
Aku fikir aku sudah mencapainya.
Rupa-rupanya aku semakin tenggelam.
Kelam dalam kekalutan dunia.

Paling menyeksakan hati dan jiwa.

Bila saatnya aku merasa aku semakin hampir ke syurga.

Sedang diriku berada di ambang neraka.

Ya Allah.


Aku tidak mahu rahmatdan kasih sayang-Mu jauh dari hatiku.


Satu yang aku pasti.

Aku tidak boleh terus begini!

Lillahi Taala.

Aku akan mencari Dia kembali.
Aku tahu aku tidak boleh berhenti.
Aku tahu itu.
Iya. Jangan berhenti!

Dia sedang menanti aku tersungkur mengadu kepada-Nya.


Pintu syurga.


Jangan tertutup untukku.


Ya Allah.


Tunggu aku, ya Allah.

Bukakan pintu itu untukku!


Aku ingin hanya diri-Mu di dalam hatiku..

Banjir airmata. 


T_T


Allahu'alam.


Comments

Popular Posts