Aku Ingin Jadi Cahaya!





Aku Ingin Jadi Cahaya



Tuhanku, dengarkanlah..
Aku ingin jadi cahaya.
Yang menerangi ummah akhir zaman dengan akhlak mulia.
Apa aku bisa?

Tuhanku, dengarkanlah..
Aku ingin jadi cahaya.
Yang sentiasa mendamaikan jiwa-jiwa yang ketandusan iman padanya.
Apa aku bisa?

Tuhanku, dengarkanlah..
Aku ingin jadi cahaya.
Yang ikhlas menebarkan cahaya dalam hati-hati manusia.
Apa aku bisa?

Tuhanku, Engkau Maha Mendengar.
Maha Melihat.
Jadikanlah aku, cahaya itu. Cahaya yang tidak jemu menerangi, itu..

Jom sahabat3! Sama-sama kita jadi cahaya itu..
Kita contohi cahaya yang paling terang antara cahaya, qudwah hasanah kita..
Rasulullah SAW..
Rasulullah, kami rindu.. :’(
Pada tabahnya hati yang sentiasa berdakwah.. Semuanya kau lakukan untuk ummatmu, demi Rabb-Mu..
Moga Allah jadikan hati kami, sekuatmu menghadapi mehnah. Sentiasa mentarbiyah dan siap ditarbiyah.
Ameen ya rabb..

Allahu 'alam..
Assalamu'alaikum wbt. 





Comments

Popular Posts