~Moga Aku Punya "WAKTU.."~

Assalamu'alaikum wbt..
Bismillah..

Pagi tadi, cuaca sangat hening..
Saya ke kubur arwah nenek..bersama ummi..
Ummi ambil surah yasin, baca..
Saya dengar suara ummi sebak bila baca..
Saya tengok ummi..
Air mata ummi mengalir.. :'(
Pada wajahnya terungkap selaut kesedihan..
Hati saya terasa sayu..
Pasti ummi terkenangkan saat dirinya bersama arwah nenek..



Saya tidak boleh membayangkan bagaimana rasanya berada di tempat ummi..
Hati saya menangis..
Saya lihat adik lelaki saya di sebelah..
Dia turut mengalirkan air mata.. Tapi laju tangannya mengelap air mata itu..
Mungkin hatinya juga dirundung pilu saat melihat ummi mengalirkan air mata..
Suara saya turut berubah. Sebak..
Sesungguhnya mati itu sebaik-baik peringatan..
Saya harap, saya punya 'waktu' untuk berbakti pada ummi dan juga abah.. Jasa mereka terlalu banyak.. Tidak terbalas.. :'(

Ya Allah, aku sayang ummi.. aku sayang abah..
Jadikan aku anak yang taat.. Berkati hidup mereka..
Sayangi mereka..Cintai mereka.. ♥
Allahumma ameen..

Selagi kita hidup, ayuh sayangi mereka..
Selagi mereka hidup, ayuh hargai mereka.. ♥

Allahu rabbi ♥



Comments

Popular Posts